Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva
Zdražilová, Lucie ; Menšík, Miroslav (oponent) ; Kremlička, Antonín (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Protože lidé jsou čím dál častěji vystavováni mimořádným událostem je důležité, aby věděli jak se mají v těchto případech chovat. Pouze vzdělaný občan dokáže pomoci minimalizovat následky. Důležité je začít vzdělávat děti a mládež už na základních, středních i vysokých školách. A proto potřebujeme dobře vzdělané a informované pedagogy. V první části práce jsme se zabývala charakterizací ochrany obyvatelstva a její historii v našich podmínkách. Dále jsem popsala legislativní vymezení této problematiky. V další části jsem popsala jednotlivé organizace, které poskytují další vzdělání pro pedagogy. V konečné části jsem se věnovala současnému stavu vzdělávání, jeho zhodnocení a také budoucímu vývoji.
Etické podmínky řízení a jeho vliv na zaměstnance vzdělávacích organizací
Suchánek, Pavel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkami vlivu etických aspektů managementu na zaměstnance vzdělávacích organizací různých druhů zřizovatelů, ať se jedná o organizace zřizované státem, církvemi nebo soukromými subjekty. V teoretické části je, po vymezení základních pojmů spojených s touto prací, proveden popis některých hlavních etických teorií ovlivňujících etiku v řízení organizací. Následující část se zabývá vymezením termínu etické klima organizace včetně jeho rozdělení na jednotlivé typy a následuje detailní popis jejich vlivu na pracovní postoje zaměstnanců, na jejich chování, psychologické stavy a projevy. Další část se zabývá popisem systému etických programů v organizaci, které mají za úkol kultivovat etické podmínky, a tím pozitivně ovlivňovat organizační etické klima. Následně je uveden popis etického leadershipu a jeho vlivu na postoje zaměstnanců k vedení organizace a vlivu na chování zaměstnanců. Ve výzkumné části jsou zjišťovány odpovědi na otázky: Jakým způsobem probíhá etické řízení managementem vzdělávacích organizací a jak vnímají toto řízení jejich zaměstnanci? S jakými etickými problémy se v organizaci zaměstnanci setkávají a jak tyto problémy řeší jejich management? Jak ovlivňuje etické řízení úroveň etického klimatu v organizaci, pracovní výkony zaměstnanců, jejich vztah k...
Kompetence vedoucího akademického pracovníka vzdělávací organizace
Doležalová, Helena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a kompetenční model vedoucího akademického pracovníka na vysoké škole. Termín "kompetence" lze chápat jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot daného jedince, které mu umožňují "kompetentní" (neboli způsobilý) výkon v některé z oblastí jeho činnosti. Dále lze takto označit schopnost člověka správně jednat v určité situaci na základě využití vlastních zdrojů (schopností, dovedností, vědomostí atd.). Definice kompetencí pracovníků působících ve vzdělávacích institucích jsou důležité nejen v oblasti kurikulární, kdy daný jedinec ve výchovně-vzdělávací oblasti ovlivňuje osobnostní rozvoj jednotlivců či skupiny, ale i z pohledu hierarchie pracovníků zahrnující vymezení odpovědností a pravomocí (kompetencí). Práce vymezuje pojmy jako vedoucí pracovník a vysoká škola, kdy tento typ škol můžeme dále rozdělit na veřejné, státní a soukromé vysoké školy. Diplomová práce analyzuje kompetence vedoucích akademických pracovníků vysokých škol, děkanů fakult a vedoucích kateder/ústavů, zkoumané na vzorku veřejných vysokých škol se sídlem v Praze. Tyto kompetence jsou následně komparovány mezi sebou, tedy jedná se o porovnání kompetencí děkanů fakult a příslušných vedoucích kateder/ústavů na dané fakultě. Ve výzkumné části jsou na...
Příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva
Zdražilová, Lucie ; Menšík, Miroslav (oponent) ; Kremlička, Antonín (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Protože lidé jsou čím dál častěji vystavováni mimořádným událostem je důležité, aby věděli jak se mají v těchto případech chovat. Pouze vzdělaný občan dokáže pomoci minimalizovat následky. Důležité je začít vzdělávat děti a mládež už na základních, středních i vysokých školách. A proto potřebujeme dobře vzdělané a informované pedagogy. V první části práce jsme se zabývala charakterizací ochrany obyvatelstva a její historii v našich podmínkách. Dále jsem popsala legislativní vymezení této problematiky. V další části jsem popsala jednotlivé organizace, které poskytují další vzdělání pro pedagogy. V konečné části jsem se věnovala současnému stavu vzdělávání, jeho zhodnocení a také budoucímu vývoji.
Podnikání v neziskovém sektoru - projekt vzdělávacího zařízení
Cajchanová, Oľga ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Organizace založená za účelem poskytování vzdělávání podle příslušných právních předpisů není typickým podnikatelským subjektem. Ovšem i když takováto organizace není primárně zaměřena na vytváření zisku, v rámci svého fungování v prostředí tržní ekonomiky má v zásadě shodné potřeby jako běžný podnikatelský subjekt. Při svém vzniku potřebuje nastavit vnitřní systém ekonomického řízení vycházející ze zvolené strategie a připraveného "podnikatelského" plánu, zvolit efektivní marketingovou strategii pro získání klientů a udržení se v konkurenčním prostředí. K tomu všemu potřebuje poznat a naplnit legislativní požadavky vztahující se jednak na příslušnou oblast vzdělání a pak i na samotnou organizaci, která vzdělávání poskytuje. Soukromá škola, jenž nese formu školské právnické osoby, se nachází v situaci, kdy podle zákona v rámci své doplňkové činnosti může vyvíjet podnikatelské aktivity, ovšem tyto aktivity nemohou žádným způsobem omezit hlavní, tj. vzdělávací činnost školy. Samotné vzdělávání je v naší společnosti považováno spíše za veřejnou službu, která je nebo by měla být poskytována více méně bezplatně, zejména co se týče základního vzdělávání. Obce totiž mají povinnost zajistit plnění povinné školní docházky pro všechny děti bydlící na jejich území a veřejné školy mají povinnost poskytovat základní vzdělávání bezúplatně. Financování veřejných škol je pokryto zejména z krajských rozpočtů, soukromé školy mají nárok na neinvestiční dotaci odvíjející se od počtu žáků ve škole. Podmínky pro jednotlivé subjekty na trhu s předškolním a základním vzděláním jsou tedy zjevně různorodé, ovlivňují jak konkurenční prostředí, tak i efektivitu školského systému.
Volnočasové aktivity zaměřené na výchovu v přírodě v různých výchovných organizacích
MUSILOVÁ, Renata
Práce se zabývá výchovou, zejména výchovou ve volném čase. Popisuje přírodu a její vliv na pozitivní růst člověka. Jaký vztah má člověk k přírodě, proč ji vyhledává, co mu přináší, čím ho obohacuje. Popisuje prostředí, kterými člověk prochází během svého života {--} rodinné, školní a různých organizací, které si volí dle svých zájmů. Za použití tří výchovných organizací Junáku - svazu skautů a skautek ČR, Pionýru a Sokolu, popisuje různé výchovné přístupy a metody práce s dětmi i dospělými členy svých organizací. Stručně je popisuje a porovnává s ohledem na jejich preferované prostředí, kde se odehrává většina jejich aktivit. Jaká volí místa pro uskutečňování svých cílů, zda prostředí přírody, nebo prostředí, které si vybudovali lidé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.